searchicon

کپی شد

موافقان فیلم بانوی بهشت

تولید فیلم بانوی بهشت، در آمریکا و توسط کمپانی خصوصی (enlightened kingdom) و با حمایت و پشتیبانی کشور انگلیس تهیه شده است. یاسر الحبیب؛ نویسنده فیلم در بخش‌هایی از سخنرانی خود که به مناسبت انتشار تریلر[1] فیلم بانوی بهشت که در سایت رسمی او (القطره) منتشر شده ‌است، می گوید: «از چهار سال پیش، در تولید این پروژه سینمایی عظیم، صدها نفر از متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای بریتانیایی و جهانی شرکت کرده‌اند و هزینه این فیلم نزدیک پانزده میلیون دلار برآورد شده ‌است». به گفته وی، این هزینه، توسط کمک‌های مالی مستقل شیعیان جهان، طی سه پویش مردمی در دو شبکه فدک و صوت العترة[2] جمع‌آوری شد. اولین پویش مردمی در سال ۲۰۱۶ و در شب میلاد فاطمه زهرا (سلام الله علیها) شروع شد، جایی که یاسر الحبیب در برنامه‌های زنده شبانه‌اش، تصمیم خود جهت شروع تولید این فیلم را اعلام کرد و از همگان خواست که برای همیاری جهت تولید این فیلم، مشارکت کنند. این پویش مردمی به مدت سه هفته طول کشید و در شب میلاد علی بن ابی طالب (علیهما السلام)، مبلغ اولیه موردنظر جهت تولید فیلم که به مقدار ۵ میلیون پوند انگلیسی بود جمع‌آوری شد. دو پویش مردمی دیگر در میان سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در دو شبکه فدک و صوت‌العتره برگزار شدند.[3]

بنابراین کشور آمریکا، انگلیس و همه حامیان مالی و فکری و هنری این فیلم را می‌توان از موافقان فیلم بانوی بهشت محسوب نمود. یاسر الحبیب، همچنین مدعی است که بیت آیت‌الله سید صادق شیرازی، مؤید و حامی جریانی است که او این روزها دنبال می‌کند. ادعایی که تاکنون از جانب آیت‌الله شیرازی رد یا تأیید نشد، اما بیت ایشان نه تنها هرگز ردیه‌ای بر مدعیات الحبیب منتشر نکرده و کلامی بر ضد او و اهانت‌هایش به مراجع عظام اظهار نداشته، بلکه در مواردی برای وی تأییدیه نیز نگاشته و به حمایت از او برخاسته است. شخص آیت‌الله سید صادق شیرازی در اقدامی که انعکاس رسانه‌ای گشترده‌ای داشت، پس از افزوده شدن انتقادها به یاسر الحبیب مبنی بر بی سواد بودن او، اجازه نامه‌ای مفصل برای او نگاشت و در آن اجازه نامه او را در 30 سالگی «صاحب الفضیلة العلامة الحاج الشیخ یاسر الحبیب دام تأییده» خطاب کرد. برادر آیت‌الله سیدصادق شیرازی به نام سیدمجتبی و پسر ایشان به نام سید احمد که هر دو ساکن انگلستان هستند، نیز رابطه تنگاتنگی با یاسر الحبیب داشته و هر دو بارها از وی حمایت کرده‌اند.

آن چه که حمایت‌های خاندان شیرازی از یاسر الحبیب را تأیید می کند، آن است که الحبیب به مراجع عظام تقلید و شخصیت‌های دینی؛ مانند حضرت امام خمینی، آیت الله خامنه‌ای، علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله حکیم، آیت الله محمد باقر صدر، سید حسن نصرالله و سایر مراجع بزرگ شیعه در کشورهای منطقه اهانت نموده و همگی ایشان را منحرف خوانده، ولی در میان همه توهین‌های وی، تنها کسی که از گزند کلام او در امان مانده و در اقدامی عجیب همواره به عنوان مرجعیت راستین شیعه از سوی وی معرفی شده، آیت ‌الله سید صادق شیرازی است.

ارتباط یاسر الحبیب با مجتبی شیرازی پس از موضع‌گیری‌های علمای اهل سنت و شیعیان در حرام اعلام کردن اهانت به نمادهای اهل‌سنت تقویت شد. برخی نشریات عربی از جمله الوطن و عکاظ و … اعلام کرده‌اند که یاسر الحبیب پس از آن‌که سال‌ها شاگردی مجتبی شیرازی را در لندن انجام داده، با دختر وی ازدواج نموده و ارتباط سببی میان ایشان برقرار شده است. همچنین سید احمد شیرازی (فرزند آیت‌الله سیدصادق شیرازی) که او هم ساکن لندن است، بارها در حمایت از یاسر الحبیب سخن گفته است.[4]


[1]. تریلر، پیش نمایش و خلاصه ای از یک فیلم به منظور تبلیغات برای جذب مخاطب در آینده است. استدیو های فیلم متوجه شدند که اگر آنها قبل از پخش سراسری فیلم، تریلر را بصورت گسترده منتشر کنند برای فروش آتی فیلم‌ها موثرتر خواهد بود. وب سایت تیزر، «تفاوت بین تیزر و تریلر یا آنونس چیست؟».

[2]. شبکه های ماهواره‌ای یاسر الحبیب که در انگلستان تأسیس نمود. خبرگزاری تسنیم، «یاسرالحبیب؛ آخوند لندن‌نشین/ دیروز در شبکه «فدک»، امروز در «صوت‌العترة».

[3]. ویکی پدیا، «بانوی بهشت».

[4]. خبرگزاری تسنیم، «یاسرالحبیب؛ آخوند لندن‌نشین/ دیروز در شبکه «فدک»، امروز در «صوت‌العترة».