searchicon

کپی شد

کسوت و پیشه بنی اسرائیل

هر یک از جوامع بشری به واسطه نیازهای خود، به کارها و شغل های متعددی اشتغال داشته و دارند. قوم بنی اسرائیل (یهود) نیز مانند سایر ملل و اقوام دیگر جهان، دارای پیشه های متعددی بوده و هستند.

در ابتدای کار، بنی اسرائیل که تنها خانواده حضرت یعقوب (اسرائیل) بودند و در کنعان زندگی می کردند، به شغل و پیشه دامداری و کشاورزی اشتغال داشتند، اما به مرور زمان و گسترده تر شدن جامعه قومی بنی اسرائیل و کوچ کردن ایشان به مصر و همچنین نیازهای جدید آحاد بنی اسرائیل، به پیشه های مختلفی مشغول شدند.

نکته قابل توجه این که معمولا یهودی ها به دلیل افکار و اعتقادات خاصی که داشته و دارند (به عنوان مثال: با غیر یهودی ازدواج نمی کنند)، در جوامع مختلف با محدودیت هایی روبرو می شده و می شوند. این محدودیت شامل اشتغال آنها نیز می شود، اما آنچه را از پیشه بنی اسرائیل (اگر دقیق تر گفته شود؛ یهودی ها و صهیونیست ها) در حال حاضر می شود به آن اشاره کرد این است که معمولا آنها دنبال شغل هایی هستند که دارای زحمت کم و درآمد بسیار باشد. از این پیشه ها می شود به کارهایی مانند زرگری، خرید و فروش اشیاء عتیقه، پزشکی و بانکداری اشاره کرد.

در سال های اخیر، یهودی ها و صهیونیسم موفق شده اند بر بسیاری از امور کلیدی دنیای امروز مسلط شده، زمام امور را به دست گیرند؛ به عنوان مثال می شود گفت: آنها تقریبا در همه سازمان ها و مجامع بین المللی دنیا نفوذ کامل داشته و به عبارتی مسلط هستند.

البته سلطه یهود بر جهان، مسئله ای نظری و به صورت فرضیه نیست، بلکه اسناد و مدارک روشن و متفق این مسئله را اثبات می کند که در کشورهای آمریکایی و اروپایی صاحب قدرت و صنعت، ابزارها و اهرم های کلیدی در دست اقلیتی یهودی قرار دارند و یا در قبضه نهادها و شبکه های وابسته به یهود هستند.

یکی از بزرگان یهود به نام «ژان ایزوله» سال ها قبل از اعلان تأسیس رژیم اسرائیل نوشت: «در جهان امروز تنها یک مسئله وجود دارد و آن مسئله اسرائیل است. مأ‌موریت اسرائیل تحقق رؤیای بنی اسرائیل با حمایت سرمایه‌ داری جهانی است و این خیال خامی نیست. اسرائیل (یهود) نه تنها آمریکا، بلکه سراسر عالم خاکی را فتح خواهد نمود».[1]



[1]. احمدی، حمید، ریشه های بحران در خاور میانه، ناشر: مؤسسه كيهان، ص 7.