searchicon

کپی شد

موافقان و مخالفان نفس زکیه آخرالزمانی

انسان‌ها گرچه معروف و شناخته شده هم نباشند، امّا در طول زندگی خود دارای موافقان و مخالفانی هستند. این مطلب در صورتی که فرد از شهرتی برخوردار باشد، شدت و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به همین جهت همیشه افراد مشهور و شناخته شده، دارای موافقان و مخالفان بیشتری بوده و خواهند بود که از حمایت آن‌ها برخوردار می‌شده و خواهند شد.

محمد بن الحسن نفس زکیه از جمله افرادی است که به دلیل جایگاه خاص خود در نزد اهل بیت (علیهم‌السلام)، از شهرت خاصی برخوردار و دارای موافقان و مخالفان خاص خواهد بود.

  1. موافقان نفس زکیه آخرالزمانی.

در باره موافقان نفس زکیه باید گفت: بزرگ‌ترین موافق وی وجود مبارک امام مهدی (علیه السلام) است؛ چراکه طبق روایت،[1] آن‌حضرت او را به عنوان نماینده خود به‌سوی مردم مکه فرستاده تا آن‌ها را دعوت به یاری امام زمان (علیه السلام) کند. همچنین همه کسانی که از پیروان و یاران آن‌حضرت هستند و نیز افرادی که از اقدام او در اطاعت از امام (علیه السلام) حمایت نموده و وی را تأیید می‌کنند، از جمله موافقان او به‌شمار می‌روند.

  1. مخالفان نفس زکیه آخرالزمانی.

در بخش مخالفان نفس زکیه باید گفت: همه کسانی که مخالف با حضرت مهدی (علیه السلام) هستند. همچنین مخالفان مذهب تشیع و مخصوصا افرادی که وی را بعد بیان پیام امام مهدی (علیه السلام) در مسجدالحرام به شهادت می‌رسانند، جزء مهم‌ترین مخالفان او هستند.

[1]. نيلى نجفى، على بن عبد الكريم‏، سرور أهل الإيمان في علامات ظهور صاحب الزمان (علیه السلام)، ‏ محقق / مصحح: عطار، قيس‏، ص 93.