searchicon

کپی شد

فعالیت ها و حضور اجتماعی، علمی، فرهنگی و سیاسی فرقه شیطان پرستی

فرقه شیطان پرستی در حال حاضر، از طرق متعدد در جوامع مختلف، فعالیت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد که در ذیل به آنها اشاره می شود:

1. پایگاه های اینترنتی و وبلاگ های متنوع و تالارهای گفت وگوی مجازی:

امروزه افکار شیطان پرستان به راحتی از طریق اینترنت در سراسر جهان گسترش می یابد. مهم تر آن که، بیشتر کسانی که از لباس و آرایش مو و صورت و تیپ شیطان پرستی الگو می گیرند، چه بسا از فلسفه و اهداف این گروه های شیطانی بی خبرند، ولی به سبب مد گرایی، اقدام به مشابهت با بیگانگان می کنند. چنین تقلید کورکورانه ای، آن هم از طریق اینترنت، موجب می شود در زمان کوتاهی، فرهنگ های شیطانی، تغییرات ریشه ای در آداب اجتماعی و رفتاری جوانان ایجاد نماید. آثار این نوع تقلید ها به ویژه در سطح جوامع اسلامی رو به گسترش است.

در میان همه امکانات اینترنت، «وبلاگ ها» حکایتی دیگر دارد که در خور توجه و تأمل است. وبلاگ ها فضاهای ارزان و حتی رایگان اینترنتی هستند که یادداشت های شخصی یا پاره نوشته های نویسندگان و مسائل و اطلاعات افراد و مانند آن را در خود جای می دهند و در دیدرس میلیون ها وب گرد در جهان قرار می دهند. وبلاگ نویس ها آزادند هر چه می خواهند و هر قدر می توانند و هر گونه می پسندند، بنویسند. این آزادی بی حد و مرز، زیان های بسیاری به بار آورده است. گروه های شیطانی عمده فعالیت خود را در قالب وبلاگ نویسی انجام می دهند. در بررسی مجموع  وبلاگ های فارسی، 560 وبلاگ در آدرس خود از واژه Metal و 97 وبلاگ نیز از واژه Satan (شیطان) استفاده کرده اند. در عنوان یازده هزار صفحه اینترنتی واژه متال فارسی و 1225 صفحه، واژه شیطان پرست به کار رفته است. بسیاری از رهبران و باورهای گروه های شیطانی از طریق اینترنت به جهان معرفی می شوند. آخرین کنسرت های اجرا شده خوانندگان فاسد و شیطانی غرب، به راحتی از طریق اینترنت در دسترس همگان قرار می گیرد. آخرین فیلم ها  و کتاب ها درباره شیطان پرستان در کوتاه زمان از طریق اینترنت به جهان عرضه می شود. تصاویر مبتذل برای فرهنگ سازی به راحتی پیش روی جهانیان قرار می گیرد. بدیهی است این نوع فعالیت های اینترنتی تأثیر بسیاری در جذب و انحراف مخاطبان دارد.

وبلاگ ها و سایت های شیطان پرستی در ایران، همزمان با اعلام موجودیت جنبش شیطان گرایان فعالیت خود را آغاز کرد. این جنبش در قالب وبلاگ نویسی افراد جدید را به عضویت دعوت می کند. افراد غافل پس از تکمیل فرم ثبت نام، یک ایمیل با موضوع خوش آمد گویی دریافت می کنند و پس از برقراری ارتباط، به برخی مهمانی های شبانه دعوت شده و مورد راهنمایی قرار می گیرند. نیروهای جدید گمراه شده با ورود به مهمانی های شبانه، تحت تأثیر بی بند وباری ها قرار گرفته، ناخود آگاه جذب باورهای شیطانی می شوند.[1]

2. فیلم، سینما، بازی های رایانه ای و انیمیشن:

یکی از عرصه های حضور شیطان پرستی، فیلم، سینما، بازی های رایانه ای و انیمیشن است. از آن جا که این نوع از ابزار هنری، مخاطبان وسیعی به خصوص در بین جوانان دارد، تأثیرات گسترده آن، قابل پیش بینی است. به گفته محققان، امروزه مرکز مهمی؛ همچون هالیوود که در عرصه هنر سینما فعال و البته تأثیرگذار است، به عنوان یک پشتیبان جدی در خدمت فرقه شیطان پرستی انجام وظیفه می کند. این ایفای نقش به گونه ای پر رنگ است که عنوان «پیامبر شیطان پرستی» برای این رسانه صهیونیستی، عنوان دور از حقیقت نیست.[2]

استفاده از نمادهای شیطان پرستی و فراماسونری در فیلم ها، انیمیشن ها و بازی های رایانه ای، امری رایج است.

3. موسیقی:

موسیقی، با زبانی جهانی و ظرفیت های فریبنده و اغوا کننده، به راحتی بر احساسات افراد تأثیر می گذارد؛ به همین جهت، استفاده ابزاری از این هنر برای گرایش دادن افراد به باورهای شیطانی، در دستور کار بیگانگان قرار دارد. تولید و انتشار آلبوم، سی دی، کاست و پوسترهای مربوط به خوانندگان و نوازندگان شیطان پرست، از برنامه های ثابت قرقه شیطان پرستی است. گفتنی است خوانندگان و نوازندگان، هنگام اجرای موسیقی های غربی (همچون متالیکا) برای جذب مخاطبان بیشتر و نیز فروش بیشتر به هر کاری دست می زنند؛ از جمله خود زنی، خون خواری، مرده خواری و نیز اعمالی؛ همچون: منفجر کردن حیوان با دینامیت، نصف کردن زن با اره (حقه های نمایشی)، آتش زدن انسان، سوزاندن انجیل، ارتکاب اعمال جنسی منحرفانه. همچنین گاهی خواننده ای در حال اجرای برنامه، خود را ضد خدا و یا ضد دین، ضد انسان و ضد قانون ،ضد جنگ، ضد زن، ضد دولت و مانند آن معرفی می کند.[3]

4. پارتی های شبانه و گفت وگوهای دوستانه به خصوص در میان قشر مرفه:

پارتی های شبانه، جشن های فارغ التحصیلی و مهمانی های خاص دوستانه، همواره به عنوان کانون فعالیت شیطان پرستان، قابل ذکر هستند. در این مراسم، هر بار گروهی از جوانان با اندیشه ها و ظواهر شیطان پرستی آشنا شده و جذب آن می شوند.[4]

5. تبلیغ و گسترش نماد های شیطان پرستی.[5]

نمادهای شیطانی در گستره بسیار وسیعی از لباس و زیورآلات گرفته تا عروسک بچه و برچسب دفتر نقاشی کودک پنج ساله و دسته عصای پیرمرد هفتادساله یافت می شود. پس از پذیرفته شدن این نمادها در فرهنگ عمومی ملت ها، انتقال ایدئولوژی مربوط به این نمادها بسیار ساده و پذیرفتنی می شود.[6]

6. مرکز آموزش شیطان پرستی:

امروزه، شیطان پرستان دارای مرکز آموزشی ویژه خود می باشند و صدها دانشجو در رشته علوم شیطان پرستی و جادوگری تحصیل می کنند؛[7] به عنوان نمونه در برخی دانشگاه های ایتالیا، ‌رشته شیطان پرستی ایجاد شده است.[8]


[1]. نگارش، حمید، کژراهه شیطان پرستی، تهیه کننده: پژوهشکده تحقیقات اسلامی، ص 109-111.

[2]. ر.ک: مظاهری سیف، حمید رضا/ شریفی دوست، حمزه، نگاهی متفاوت به شیطان گرایی، ص 42.

[3]. کژراهه شیطان پرستی، تهیه کننده: پژوهشکده تحقیقات اسلامی، ص 130.

[4]. امین خندقی، جواد، شناخت و بررسی شیطان پرستی، ص 258.

[5]. ر.ک: همان، ص 248.

[6]. ر.ک: نگاهی متفاوت به شیطان گرایی، ص 112 و 117.

[7]. کریمی، حمید، جهان تاریک، شناخت و نقد فرقه شیطان پرستی، ص 66.

[8]. ر.ک: همان، ص 59.