searchicon

کپی شد

خانواده شیخ کلینی

یکی از مسایل مورد تأکید دین اسلام به ویژه مذهب شیعه اثنی عشری برای یک خانواده خوب و خداپسند، داشتن ایمان و تقوا و دینداری است. بر همین اساس آیات شریف قرآن و روایات پربرکت معصومان (علیهم السلام)، همه خوبی ها را در ایمان و دینداری می دانند. همچنین ایمان و دینداری را زمانی با ارزش تلقی می کنند که بر محور ولایت ‌مداری نسبت به معصومان (علیهم السلام) باشد. پس می توان نتیجه گرفت که بهترین هدف، برای یک خانواده دیندار، باید تربیت انسان های ولایت ‌مدار باشد.

قرآن در این زمینه می فرماید: «(بندگان خدای رحمان) کسانی (هستند) که می گویند: پروردگارا، به ما زنان و فرزندانی مرحمت فرما كه مايه چشم روشنی ما باشند و ما را پيشوای اهل تقوا قرار ده».[1]

با نگاهی کوتاه و گذرا به زندگی نامه شیخ کلینی، می توان فهمید که وی دارای خانواده ای پاک، دیندار و ولایت ‌مدار بوده است.

ناگفته نماند پیرامون نام و مشخصات فردی همسر یا همسران مرحوم شیخ کلینی، همچنین فرزندان احتمالی او و مشخصات فردی آنها؛ مانند پسران و دختران وی و تعداد آنها، پس از تفحص و جست وجو در منابع تاریخی با توجه به اینکه از زندگی كلينی مطلب قابل ملاحظه ای در دست نيست، هیچ گونه گزارش و مدرکی در این زمینه یافت نشد.

[1]. فرقان، 74، «والذین یقولون رَبَنَا هَبْ لَنَا مِنْ اَزْوَاجِنَا وَ ذُرِيَتِنَا قُرَةَ اَعْينُ‏ٍ وَ اجْعَلْنَا لِلْمُتَقِينَ إِمَامًا».