searchicon

کپی شد

حسین بن روح نوبختی و دیدن امام زمان (علیه السلام)

گرچه برخی از حکمت‌های غیبت امام زمان (علیه السلام) در روایات معصومان (علیهم السلام) بیان شده، امّا تمام آن بیان نشده است. ولی هر چه که هست موجب از دست دادن توفیق دیدار عام آن حضرت شده است، ولی در این میان عده‌ای خصوصا در غیبت صغری به توفیق دیدار حضرت نائل شدند که از جمله آنان حسین بن روح نائب سوم حضرت می‌باشد.

محمد بن اسود می‌گويد: على بن حسين بن موسى بن بابويه (رحمه الله) بعد از مرگ محمد بن عثمان عمرى از من خواهش كرد كه از ابو القاسم روحى بخواهم كه از مولاى ما صاحب الزمان (علیه السلام) بخواهد در باره او دعا كند كه خدا پسرى به او عطا كند، می‌گويد از او خواهش كردم و آن را به امام رسانيد و پس از سه روز خبر داد كه براى على بن الحسين دعا كرد و به زودى خداى عز و جل به او پسر با بركتى بدهد كه سودمند باشد و بعد از او هم اولادى باشد.[1]

این روایت بیانگر این مطلب است که حسین بن روح به دیدار حضرت صاحب الامر (علیه السلام) مشرف شده و از آن حضرت درخواست نموده تا پسری به وی عطاء کند که چنین شد.

[1] . صدوق، محمد بن علی، كمال الدين و تمام النعمة، ج ‏2، ص 502‏؛ صدوق، محمد بن علی، كمال الدين-ترجمه كمره‏اى، محمد باقر، ج ‏2، ص 180.