searchicon

کپی شد

بیانات مراجع معظم تقلید در باره اهمیت شرکت مردم در انتخابات

مراجع معظم تقلید در بیانات خود، مردم را به حضور گسترده در انتخابات دعوت نمودند:

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید در درس خارج فقه خود، یادآور شد: «گرفتاری‌های مردم را می‌دانیم و معتقدیم برخی از این مشکلات غوغا می‌کند، اما تأکید می‌کنیم انسان باید در خصوص انتخابات، هوشیارانه عمل کند. بخشی از این مشکل ناشی از فشار و تحریم ظالمانه دشمن و هزینه استقلال کشور و بخش دیگر نیز ناشی از مشکل مدیریتی است؛ معتقدیم اگر مدیریت صحیح باشد بخش قابل توجهی از مشکلات حل می‌شود. وی تصریح کرد: دشمنان به حضور و استقبال کم‌رنگ مردم از انتخابات امید بسته‌اند، بنابراین باید با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی، دشمن را ناکام و مأیوس کنیم؛ اما اگر استقبال کم باشد، آنها برای فشار و تحریم بیشتر امیدوار می‌شوند. ایشان یادآور شد: دشمنان، سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران و ملت ما اعمال کردند، اما اثر نکرد. عقل می‌گوید که باید در انتخابات حضوری گسترده و پرشور داشته باشیم و ثابت کنیم ایران، کشوری مستقل و نظام اسلامی نظامی پایدار و با صلابت است».

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع معظم تقلید نیز در درس خارج اصول خود با اشاره به این‌که حفظ نظام از اوجب واجبات است، بیان کرد: «برای این‌که دشمنان خوار و سبک شوند، همه باید آگاهانه در انتخابات حضور یابند و ما نیز در انتخابات شرکت می‌کنیم. ایشان تأکید کرد: رأی دادن و حضور در انتخابات از الزامات شرعی بوده و یکی از راه‌های حفظ نظام، شرکت در انتخابات است».

آیت الله حسین نوری همدانی هم در درس خارج فقه خود، به برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: «دشمنان نظام، همه تلاش خود را به کار می‌گیرند که انتخابات باشکوه برگزار نشده و مطابق میل آنها شرایط رقم بخورد و در این راستا، همه باید به میدان آمده تا انتخابات با شکوهی برگزار شود. وی در ادامه بیان کرد: شرکت در انتخابات از اهمیت بسیاری برخوردار است و مردم با حضور خود نشان می‌دهد به انتخابات که از مظاهر نظام است توجه لازم را دارند… ایشان گفت: باید برای این‌که بیداری و هوشیاری خود را نشان دهیم، حضوری باشکوه در پای صندوق‌های رأی داشته باشیم».

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی نیز با تأکید بر این‌که در خصوص انتخابات، دو وظیفه بر دوش مردم است، اظهار کرد: «وظیفه اول این است که باید همه در انتخابات شرکت کنیم و حضوری پرشور را رقم بزنیم».[1]

 

[1]. سایت خبرگزاری فارس، «دعوت علما و مراجع تقلید از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات»، 01/12/1398.