searchicon

کپی شد

اقلیت‌های مذهبی ایران

در جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های مذهبی (یهودی،مسیحی، زرتشتی و…) در کنار مسلمانان زندگی می کنند و از حقوق و مزایای سایر شهروندان ایرانی برخوردارند و در انجام فعالیت های اقتصادی، عبادی، اجتماعی و سیاسی آزادند و دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند که از حقوق آنان در همه زمینه ها دفاع می کند. این اقلیت های مذهبی در جریان جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران و در دفاع از کشور حضور فعال داشته و شهیدانی در این زمینه تقدیم کرده اند.
METAMPETAMIN En kronisk bruk av metamfetamin rapporteres ofte i FN og https://norgerx.com/cialis-soft-norge.html i Basal.

بر اساس سرشماری مرکز آمار ايران در سال 1385، کل جمعيت ايران 70495782 نفر، که از اين تعداد، 70097741 نفر مسلمان، 19823 نفر زرتشتی، 109415 نفر مسيحی، 9252 نفر کليمی (یهودی)، 54234 نفر ساير اديان و 205317 نفر اظهار نشده، می باشد. به دليل فقدان آمار رسمی بهائيان در ايران، عدد دقيقی در دست نيست. سران بهاييت در دستوری تشکيلاتی خواسته‌اند تا آمار بهاييان حاضر در كشور بزرگ نمايی شده و تعداد را از آن چه كه هست بيشتر نشان دهند.

بر اساس نتايج حاصل از سرشماری عمومی، تعداد بهايی‌ها در ايران در سال 1375، كمتر از 25صدم از یک درصد جمعيت كل كشور بوده است. اين آمار در سال 1385به 37صدم درصد افزايش يافته، اما به ميزانی كه بهاييان به آن اعتقاد دارند، نرسيده است.

بر اساس مقايسه آمارهای منتشره از سوی مرکز آمار ايران، طی سال‌های قبل از 1375، كمتر از 40 هزار نفر بهايی در ايران حضور داشتند، اما بيت العدل مرکز بهايی، مستقر در رژيم صهيونيستی، اين آمار را 300 هزار نفر اعلام كرده است. اگر سهم بهائی ها از ستون «ساير و اظهار نشده» (54234 نفر ساير اديان و 205317 نفر اظهار نشده)، پانزده در صد هم باشد، شايد بتوان گفت آمار بهائيان ايران در سال 1375 و 1385 حدود 25 تا 40 هزار نفر تخمين زده می شود.[1]

گفتنی است که، قبل از پيروزی انقلاب اسلامی، در دی ماه سال 1357؛ يعنی زمانی كه تقريبا پيروزی ملت، بر دولت شاه قطعی شده بود، دكتر «كوكلر رفت» اسناد دانشگاه روتگرز آمريكا با امام خمينی (ره) مصاحبه ای در مورد بهائيان انجام داده است. در اين مصاحبه او سؤال می كند: «آيا برای بهائی ها در حكومت آينده، آزادی های سياسی و مذهبی وجود دارد؟» حضرت امام در پاسخ می فرمايد: «آزادی برای افرادی كه مضر به حال مملكت هستند، داده نخواهد شد». او در سؤالی ديــگر می پرسد: «آيا آزادی هايی برای مراسم مذهبی آنها داده خواهد شد»؟ در پاسخ امام می فرمايد: «خير»، بر اساس نظر حضرت امام (ره) بهائيان به عنوان يک حزب و نه يک مذهب وظيفه جاسوسی برای اسرائيل را به عهده داشتند. طبيعتاً هيچ كشوری حاضر نخواهد شد جاسوس كشور ديگری را در كشورش آزاد بگذارد تا هر كاری خواست انجام دهد.


[1]. ر.ک : پايگاه اطلاع رسانی مرکز آمار ايران، (نحوه تعامل جمهوری اسلامی با بهائيان).