searchicon

کپی شد

اتفاقات پس از واقعه طوفان (علیه السلام)

مفسران بعد از طوفان نوح (علیه السلام) را اینگونه توصیف کرده اند:
در پی جریان طوفان، خداوند به یاد نوح و همه حیوانات و کسانی كه با او در كشتى بودند بادى را فرستاد و آب ها آرام گرفتند و جلو چشمه ‏هاى زمين و درهاى آسمان گرفته شد، آسمان ديگر نباريد و آب هايى كه از زمين جوشيده بود به تدريج به زمين برگشت، و بعد از 150 روز آب كاهش يافت و كشتى بر بالاى کوه جودی مستقر گرديد، و آب همه روزه فرو مى ‏نشست تا اين كه قله ‏هاى كوه ‏ها سر از آب در آوردند.
از حوادثی که بعد از اسقرار یافتن کشتی حضرت نوح (علیه السلام) اتفاق افتاده است، فرستادن کلاغ و کبوتر به دنبال یافتن خشکی، می باشد.
چهل روز بعد از مستقر شدن کشتی چنين شد كه نوح پنجره‏اى را كه براى كشتى درست كرده بود باز كرد، و كلاغ را از درون كشتى رها ساخت، كلاغ همه جا سرگردان بال مى‏زد و به نزد نوح برنگشت تا آن كه زمين به كلى خشک شد و آب در آن فرو رفت بعد از كلاغ كبوتر را رها ساخت تا ببيند آيا آب در روى زمين كم شده يا نه، و چون كبوتر جاى خشكى نيافت تا منزل كند به ناچار به نزد نوح و به كشتى برگشت؛ چون آب هنوز همه زمين را پوشانده بود، نوح دست خود را دراز كرد و كبوتر را گرفته به نزد خود در داخل كشتى برد. و باز هفت روز ديگر در كشتى درنگ كرده مجدداً كبوتر را از داخل كشتى رها ساخت، كبوتر هنگام عصر نزد نوح برگشت، در حالى كه يک برگ سبز زيتون به منقار داشت، نوح فهميد كه آب از روى زمين فروكش كرده و كم شده است، هفت روز ديگر مكث كرد، باز كبوتر را رها ساخت اين دفعه ديگر به نزد نوح برنگشت.
حضرت نوح (عليه السلام) در دهم محرم از كشتى بيرون آمد و آنجا دهی معروف به ثمانين بنا نهاد و بعد از آن هفتاد سال زندگی کرد، چون هزار و ششصد ساله شد، در گذشت و بنا بر روايات دیگر نزدیک به هزار و سيصد سال عمر يافت.