دایره المعارف اسلام پدیا » حوادث تلخ و جنایات هولناک در آخرالزمان
منوی اصلی

حوادث تلخ و جنایات هولناک در آخرالزمان

تاریخ: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ در باب: تاریخ, تاریخ اسلام

یکی از ویژگی‌های نامطلوب دوران آخرالزمان، وقوع بیماری‌ها، جنگ‌ها، جنایات هولناک و حوادث تلخ است. در ادامه به نمونه هایی از روایات در این باره اشاره می‌شود:

امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: پیشاپیش ظهور قائم (علیه السلام)، مرگ سرخ و مرگ سفید و هجوم ملخ ها در وقتش و در غیر وقتش رخ می‌دهد که همچون رنگ خون خواهد بود. مرگ سرخ به وسیله شمشیر است، و اما مرگ سفید طاعون است‏.[۱]

ابی بصیر و محمد بن مسلم می‌گویند: شنیدیم که امام صادق (علیه السلام) می‌فرمود: «این امر (ظهور امام زمان علیه السلام) تحقق نمی‌یابد، مگر این که دوسوم مردم جهان از بین بروند». عرض شد: اگر دو سوم مردم کشته شوند، پس چه تعداد خواهند ماند؟ فرمود: «آیا راضی نمی‌شوید (و دوست ندارید) جزء یک سوم باقی مانده باشید؟».[۲]

عمار یاسر (رضی الله عنه) می‌گوید: پیام و دعوت اهل بیت پیامبرتان در آخرالزمان این است که از هرگونه درگیری پرهیز کنید تا زمانی که رهبران از اهل بیت را ببینید، پس هرگاه که ترک ها با رومیان مخالفت کنند و جنگ ها در زمین بسیار شود، منادی بر روی دیوار شهر دمشق ندا دهد که ویل و بدبختی از جانب شرّی که نزدیک شده است، پیش می‌آید و آن گاه دیوار مسجد (دمشق)‌ خراب می‌شود».[۳]

امام رضا (علیه السّلام) مى‏فرماید: «پیش از ظهور امام زمان (عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف)، کشتارهاى پیاپى و بى‏وقفه رخ خواهد داد».[۴]

جنایات ستمگران و جلّادان در طول تاریخ، بسیار سهمگین و وحشتناک بوده است. صفحات تاریخ پر از ستم‏ها و ظلم‏ها و جنایاتى است که فرمانروایان ستمگر و خون‏آشام بر ملّت‏هاى محروم روا داشته‏اند که چنگیز، هیتلر و صدام، نمونه‏هایى از آنان هستند. همچنین جنایات سازمان جهنمی منافقین در ایران اسلامی، و جنایات داعش در عراق و سوریه، نمونه های دیگری از خوی خونریزی و درّندگی حیوان های انسان نما است.

جنایاتى که پیش از ظهور امام مهدى (عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف) در جهان رخ مى‏دهد، نیز از هولناک‏ترین جنایاتى است که مى‏توان تصور کرد. اعدام کودکان خردسال به وسیله چوبه‏هاى دار، سوزاندن کودکان و فروبردن آنان در مایعات گداخته، قطعه‏قطعه کردن آدم‏ها با ارّه و میله‏هاى آهنى و آسیاب‏ها، حوادث تلخى است که پیش از برپایى حکومت عدل جهانى، به وسیله حکومت‏هایى که خود را مدافع حقوق بشر مى‏دانند، رخ مى‏دهد. با بروز چنین وحشى‏گرى‏هایى است که اهمیت حکومت حضرت مهدى (عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف) بیشتر آشکار مى‏گردد.

امام على (علیه السّلام) حوادث تلخ آن روزگار را چنین ترسیم مى‏کند: «همانا سفیانى، گروهى را مأمور مى‏کند تا کودکان را در محلّى جمع کنند، آن‏گاه روغن را براى سوزاندن آنان داغ مى‏کند، کودکان مى‏گویند: اگر پدران ما با تو مخالفت کردند، گناه ما چیست، که باید سوزانده شویم؟ او دو تن به نام‏هاى حسن و حسین را از میان کودکان بیرون مى‏کشد و به دار مى‏آویزد. پس از آن به سوى کوفه مى‏رود و همان رفتار (وحشتناک پیشین) را با کودکان آن‏جا انجام مى‏دهد و دو کودک به همان نام‏ها را بر در مسجد کوفه به دار مى‏زند و از آن‏جا بیرون مى‏رود و باز جنایت مى‏کند و درحالى‏که در دستش نیزه‏اى قرار دارد، زنى باردار را دستگیر مى‏کند و آن را به یکى از یارانش مى‏سپارد و فرمان مى‏دهد که در وسط خیابان به او تجاوز کند. او پس از تجاوز، شکم زن را مى‏درد و جنینش را بیرون مى‏آورد و هیچ‏کس نمى‏تواند چنین وضعیت هولناکى را تغییر دهد».[۵]

از امیرالمؤمنین (علیه السّلام) پرسیدند: «آیا براى ظهور حضرت مهدى (عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف) علامت و نشانه‏اى است؟ فرمود: «نعم، قتل فظیع و موت سریع و طاعون شنیع».[۶] قتل فظیع؛ یعنی کشتارهای دردناک و ناگوار.

 

[۱]. اربلى، على بن عیسى‏، کشف الغمه فی معرفه الأئمه، محقق: رسولى محلاتى، هاشم، ج ‏۲، ص ۴۵۹٫

[۲]. طوسی، محمد بن الحسن، کتاب الغیبه، محقق/ مصحح: تهرانى، عبادالله و ناصح، على احمد، ص ۳۳۹؛ صدوق، محمد بن علی، کمال الدین و تمام النعمه، محقق/مصحح: غفاری، علی اکبر، ج ‏۲، ص ۶۵۵ و ۶۵۶٫

[۳]. کتاب الغیبه، ص ۴۴۱٫

[۴]. حمیرى، عبد الله بن جعفر، قرب الإسناد، محقق/ مصحح: مؤسسه آل البیت (علیهم السلام)، ص ۳۸۴٫

[۵]. مقدسى شافعى سلمى، یوسف بن یحیى، عقد الدرر فی أخبار المنتظر (علیه السلام)، ص ۱۳۰ و ۱۳۱٫

[۶]. خصیبى، حسین بن حمدان، الهدایه الکبرى، ص ۱۶۳؛ طبسى، نجم الدین، نشانه‏هایى از دولت موعود، ص ۵۵٫




کلیدواژه ها: , , ,



ثبت نظر


+ 9 = 11