searchicon

کپی شد

ولادت حضرت داوود (علیه السلام)

در مورد تاریخ ولادت حضرت داوود (علیه السلام) گفتنی است که پس از تفحص بسیار، مطلب متقن و محکمی در این باره یافت نشد، اما در برخی از سایت ها به تاریخ‌های «۴۳۹۱ سال بعد از هبوط آدم (علیه السلام)»،[1] «۴۳۳۳ سال بعد از هبوط آدم (علیه السلام)»[2] و «1250 سال قبل از میلاد مسیح»،[3] اشاره شده است.

درباره محل ولادت آن حضرت باید گفت: نظر مشهور مورّخان اسلامی و همچنین کتب مقدس مسیحیت این است که آن حضرت در «بیت لحم» فلسطین متولد شده است.[4] در کتاب مقدس، نام دیگر این شهر «افراته» است.[5] همچنین آن را «بیت لحم یهودا»[6] و «شهر داوود» نیز نامیده اند.[7] کتاب مقدس عبری، بیت لحم را به عنوان شهر داوود و مکانی که در آن به عنوان پادشاه اسرائیل تاج گذاری نمود و نیز مکانی که او توسط «ساموئل»[8] تدهین شد، معرفی می کند. از یک چشمه در همین بیت لحم بود که سه تن از جنگاوران او، زمانی که در «غار آدولام»[9] پنهان شده بود، برای وی آب آوردند.[10]

[1]. سایت ویکی فقه.

[2]. سایت پرسمان دانشجویی.

[3]. سایت ویکی پدیا.

[4]. ر.ک: ابن اثیر جزری، علی بن محمد، الکامل فی التاریخ، ج ‏2، ص 52 ؛ ابن کثیر دمشقی‏، اسماعیل بن عمر، البدایة و النهایة، ج ‏2، ص 101.

[5]. سفر پیدایش، ۳۵: ۱۹.

[6]. کتاب‌روت، ۱: ۱ – ۲؛ اول سموئیل، ۱۷: ۱۲؛ سفر داوران، ۱۷: ۷ – ۸.

[7]. انجیل لوقا، ۲: ۴، ۱۱.

[8]. ساموئل؛ سَموئیل یا اُشموئیل؛ به معنای «شنیده شده توسط خدا» از شخصیت‌های تنخ یهودی و عهد عتیق در انجیل است که نوشتن کتب سموئیل را به او نسبت داده‌اند. در دین یهودیت سموئیل آخرین فرد از داوران (دیانیم) است که پیامبری خود را در سرزمین اسرائیل شروع می‌کند. بعد از او قوم اسرائیل برای اولین بار دارای پادشاه می‌شوند. سموئیل دو پادشاه اسرائیل طالوت و داود را مسح می‌کند.

[9]. غاری واقع در شهر بیت لحم فلسطین است.

[10]. پژوهشکده باقر العلوم (علیه السلام).