Warning: filemtime(): stat failed for /home/islamp/public_html/fa/wp-content/plugins/easy-table-of-contents/assets/js/front.min.js in /home/islamp/public_html/fa/wp-content/plugins/easy-table-of-contents/easy-table-of-contents.php on line 236
searchicon

کپی شد

موافقان و مخالفان عبدالمطّلب

با توجه به این‌که عبدالمطّلب از بزرگان مکه و قریش و جد پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) و صاحب کمالات روحی بسیار و شخصیتی موحد بود که خداوند یگانه را می‌پرستید، به‌صورت طبیعی دارای موافقان و مخالفانی بوده است.

در رأس همه موافقان ایشان باید به پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) اشاره کرد که زحمات فراوانی در نگه‌داری، سرپرستی و در دفاع از آن‌حضرت کشید و سفارش بسیاری در احترام و محافظت از ایشان و یاری او کرد. همچنین از جمله موافقان ایشان می‌توان به مسلمانان منصفی که حق‌پذیر بوده و هستند و ایشان را یکی از موحدین بزرگ تاریخ بشر می‌دانند.

اما در مورد مخالفان او باید گفت: با توجه به این‌که ایشان از بزرگان مکه بوده و تقریبا مردم مکه از وی تبعیت می‌کردند،  به فرد و یا افراد خاصی نمی‌شود اشاره کرد. اما بعد از ایشان همه کسانی که او را غیر موحد دانسته و می‌دانند جزو مخالفان وی هستند.