searchicon

کپی شد

فعالیت‌های عمرانی آیه‌الله سید علی سیستانی

آیت الله سیستانی، مراکزی را برای ارائه خدمات اجتماعی، در نقاط مختلف راه‌اندازی کرده است که برخی از آن‌ها عبارت است از:

  1. مجتمع فرهنگی مسکونی مدینة العلم در نجف، با هدف اسکان طلاب حوزه علمیه راه‌اندازی و شامل واحدهای مسکونی، مهد کودک، مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، مراکز بهداشتی و تجاری و همچنین خدمات فرهنگی مانند کتابخانه است.
  2. مجتمع فرهنگی مسکونی آیت الله سیستانی در قم نیز با هدف اسکان طلاب حوزه علمیه قم، در سال ۱۴۱۶ قمری راه‌اندازی شد.
  3. دفتر آیت الله سیستانی همچنین در ساخت مجتمع مسکونی مهدیه قم که یکی دیگر از محل‌های سکونت طلاب حوزه علمیه قم است، مشارکت داشته است.
  4. مجتمع مسکونی ثامن الحجج (علیه السلام) در مشهد و مجتمع مسکونی امام هادی (علیه السلام) در قم هم از همین نمونه هستند.
  5. مدرسه‌های علمیه بلاغ و نجم الائمه در نجف، مدرسه قرآنی کربلا و همچنین مدرسه حضرت رقیه (سلام‌الله علیها) در کربلا برای یتیمان، زیر نظر دفتر آیت الله سیستانی ساخته شده و اداره می‌شود.
  6. درمانگاه‌های خیریه امام صادق (علیه السلام) در قم، درمانگاه خیریه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در ایلام، درمانگاه تخصصی امام حسین (علیه السلام) در کربلا، مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم‌پزشکی جواد الائمه (علیه السلام) در قم و همچنین مؤسسه رفاه اجتماعی العین که با هدف حمایت از یتیمان و مراقبت از آنها تأسیس شده، بخشی دیگر از اقدامات اجتماعی دفتر آیت الله سیستانی است.[1]
  7. بیمارستان فوق تخصصی قلب در شهر قم که به همت دفتر آیةالله سیستانی در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع و زیربنای ۴۷ هزار متر مربع در ۱۱ طبقه در حال احداث می‌باشد.

این بیمارستان، دارای ۳۳۵ تخت بیمارستانی خواهد بود و پیش بینی شده که در مدت سه سال ساخته و در اختیار مردم قرار گیرد. در ضمن این بیمارستان در انتهای بلوار آیت الله بروجردی واقع شده است.[2]

[1]. سایت ویکی شیعه.

[2]. سایت شیعه نیوز.