searchicon

کپی شد

فرازهای زندگی شیخ کلینی

زندگی هر فرد، با توجه به مکان و زمانی که در آن زندگی می کند، همواره با درس ها، تجربه ها، سختی ها، راحتی ها، دلشکستگی ها، غم ها، شادی ها، شکست ها و پیروزی های زیادی همراه است. راه زندگی همیشه هموار نیست. انسان ها در طول سفر زندگی با چالش ها و دست اندازهای متعددی مواجه می شوند. فردی که از آگاهی لازم برخوردار است، این چالش ها را نه تنها مانع پیشرفت در زندگی نمی پندارد، بلکه موانع را محکی برای جرأت، قدرت، ضعف و ایمان خود می داند.

شیخ کلینی از زمره افرادی است که در طول حیات پربرکت خود، مجاهدت های فراوان نموده و زحمت های بسیاری کشیده است. او برای احیاء سیره و سخنان معصومان (علیهم السلام) مجاهدت های فراوانی نمود. وی برای این امر مهم؛ وطن، پدر و مادر و سایر نزدیکان خود را ترک کرد و با هجرت به ری، قم، کوفه و در نهایت بغداد، و همچنین تحمل سختی های بسیار و طاقت فرسا، توانست از محضر تعداد بسیاری از بزرگان علمی آن روز استفاده های شایانی برده و به بالاترین مقام و جایگاه علمی و حدیثی زمان خود برسد و از بزرگ ترین محدثان شیعه شود.

شیخ کلینی از جمله شخصیت هایی است که خدمات فراوانی به اسلام و مسلمانان کرد. وی با نوشتن کتاب های متعدد که مهم ترین آنها کتاب شریف «کافی» است، خدمات فراوانی به اسلام و مذهب شیعه نمود.