searchicon

کپی شد

فرازهای زندگی شیخ صدوق

دوران زندگی هر شخص، با توجه به موقعیت مکان و زمان وی، آکنده از فراز و نشیب ها است. در این دوره شخص، درس ها، تجربه ها، سختی ها، راحتی ها، دلشکستگی ها، غم ها، شادی ها، پیروزی ها و شکست های زیادی را تجربه می کند. باید دانست راه زندگی همیشه هموار نیست و انسان در طول سفر زندگی، با چالش ها و دست اندازهای متعددی مواجه می شود. این موانع جرأت، قدرت، ضعف و ایمان را محک می زند. ممکن است برخی از موانع، لطفی از الطاف پنهان خدا باشد که به شکل مانع، نمایان شده و شخص در آن هنگام از حقیقت مطلب آگاهی ندارد.

شیخ صدوق از جمله کسانی است که در زندگی پر برکت خود زحمت های بسیاری کشیده و برای کسب علم و دانش و خدمت به دین، مسافرت های فراوانی انجام داد. او در این مسافرت ها که بسیار سخت و طاقت فرسا و پر خطر بود، توانست از محضر تعداد کثیری از بزرگان علمی آن روز استفاده شایانی برده و به بالاترین مقام و جایگاه علمی زمان خود برسد و از بزرگ ترین فقها و محدثان شیعه شود.

شیخ صدوق از جمله شخصیت هایی است که خدمات فراوانی به اسلام و مسلمانان کرد. وی با نوشتن کتاب های بسیار ذی قیمت خود، همچنین با تربیت شاگردان عالی، خدمات فراوانی به اسلام و مذهب شیعه نمود.