searchicon

کپی شد

سرزمین کربلا مدفن پاک شهدا

بعد از شهادت امام حسین (ع) در جنگ با یزید و عبید الله بن زیاد، لشکریان دشمن از کربلا به سوی کوفه حرکت کردند و بدن های پاک و مطهر امام حسین (ع) و اصحاب با وفایش به صورت بسیار دل خراشی روی زمین کربلا باقی مانده بود و کسی جرأت نمی کرد آنها را دفن کند. تا این که زنان قبیله بنی اسد که در نزدیکی کربلا چادر زده و سکونت داشتند، مردان خود را مورد شماتت قرار دادند و آنان را به انجام دفن این عزیزان ترغیب نمودند. به دنبال آن، مردان قبیله بنی اسد برای دفن آمدند، ولی چون بدن ها پاره پاره بود، بدن ها را نمی شناختند و در حالت تحیر و تردید باقی ماندند. تا این که امام سجاد (ع) به صورت ناشناس در جمع آنان حاضر و یکی یکی بدن ها را به بنی اسد معرفی کرده و آن ها بدن ها را دفن می کردند. پس از دفن شهدا حضرت امام سجاد (ع) خود را به آنان معرفی کردند.
Gentagne undersøgelser har vist, at Zangrado var påkrævet for at dæmpe responset ved at krydse denne grad af tilknytning ved at undertrykke umyeliniserede sensoriske nerver, hvilket resulterede i https://denmarkrx.com/propecia-uden-recept.html selektiv central elektrolyt serotoninsekretion.
[1]

به این ترتیب کربلا اجساد مقدس شهدا را در برگرفت و جایگاه اصلی و قداست خود را نمایان کرد.


[1]. موسوی مقرم، عبد الرزاق، مقتل الحسین، ص 414؛ ملبوبی، محمد باقر، الوقایع و الحوادث، ج 4، ص 59 ـ 61؛ مسعودی، أبو الحسن على بن الحسين بن على، مروج الذهب، ج 3، ص 63.