searchicon

کپی شد

حوادث تلخ و جنایات هولناک در آخرالزمان

یکی از ویژگی‌های نامطلوب دوران آخرالزمان، وقوع بیماری‌ها، جنگ‌ها، جنایات هولناک و حوادث تلخ است. در ادامه به نمونه هایی از روایات در این باره اشاره می‌شود:

امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: پیشاپیش ظهور قائم (علیه السلام)، مرگ سرخ و مرگ سفید و هجوم ملخ ها در وقتش و در غیر وقتش رخ می‌دهد که هم‌چون رنگ خون خواهدبود. مرگ سرخ به وسیله شمشیر است، و اما مرگ سفید طاعون است‏.[1]

ابی بصیر و محمد بن مسلم می‌گویند: شنیدیم که امام صادق (علیه السلام) می‌فرمود: «این امر (ظهور امام زمان علیه السلام) تحقق نمی‌یابد، مگر این که دوسوم مردم جهان از بین بروند». عرض شد: اگر دو سوم مردم کشته شوند، پس چه تعداد خواهند ماند؟ فرمود: «آیا راضی نمی‌شوید (و دوست ندارید) جزء یک سوم باقی مانده باشید؟».[2]

عمار یاسر (رضی الله عنه) می‌گوید: پیام و دعوت اهل بیت پیامبرتان در آخرالزمان این است که از هرگونه درگیری پرهیز کنید تا زمانی که رهبران از اهل بیت را ببینید، پس هرگاه که ترک ها با رومیان مخالفت کنند و جنگ ها در زمین بسیار شود، منادی بر روی دیوار شهر دمشق ندا دهد که ویل و بدبختی از جانب شرّی که نزدیک شده است، پیش می‌آید و آن گاه دیوار مسجد (دمشق)‌ خراب می‌شود».[3]

امام رضا (علیه السّلام) مى‏فرماید: «پیش از ظهور امام زمان (عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف)، كشتارهاى پیاپى و بى‏وقفه رخ خواهد داد».[4]

جنایات ستمگران و جلّادان در طول تاریخ، بسیار سهمگین و وحشتناک بوده است. صفحات تاریخ پر از ستم‏ها و ظلم‏ها و جنایاتى است كه فرمانروایان ستمگر و خون‏آشام بر ملّت‏هاى محروم روا داشته‏اند كه چنگیز، هیتلر و صدام، نمونه‏هایى از آنان هستند. همچنین جنایات سازمان جهنمی منافقین در ایران اسلامی، و جنایات داعش در عراق و سوریه، نمونه های دیگری از خوی خونریزی و درّندگی حیوان های انسان نما است.

جنایاتى كه پیش از ظهور امام مهدى (عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف) در جهان رخ مى‏دهد، نیز از هولناک‏ترین جنایاتى است كه مى‏توان تصور كرد. اعدام كودكان خردسال به وسیله چوبه‏هاى دار، سوزاندن كودكان و فروبردن آنان در مایعات گداخته، قطعه‏قطعه كردن آدم‏ها با ارّه و میله‏هاى آهنى و آسیاب‏ها، حوادث تلخى است كه پیش از برپایى حكومت عدل جهانى، به وسیله حكومت‏هایى كه خود را مدافع حقوق بشر مى‏دانند، رخ مى‏دهد. با بروز چنین وحشى‏گرى‏هایى است كه اهمیت حكومت حضرت مهدى (عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف) بیشتر آشكار مى‏گردد.

امام على (علیه السّلام) حوادث تلخ آن روزگار را چنین ترسیم مى‏كند: «همانا سفیانى، گروهى را مأمور مى‏كند تا كودكان را در محلّى جمع كنند، آن‏گاه روغن را براى سوزاندن آنان داغ مى‏كند، كودكان مى‏گویند: اگر پدران ما با تو مخالفت كردند، گناه ما چیست، كه باید سوزانده شویم؟ او دو تن به نام‏هاى حسن و حسین را از میان كودكان بیرون مى‏كشد و به دار مى‏آویزد. پس از آن به سوى كوفه مى‏رود و همان رفتار (وحشتناک پیشین) را با كودكان آن‏جا انجام مى‏دهد و دو كودک به همان نام‏ها را بر در مسجد كوفه به دار مى‏زند و از آن‏جا بیرون مى‏رود و باز جنایت مى‏كند و درحالى‏كه در دستش نیزه‏اى قرار دارد، زنى باردار را دستگیر مى‏كند و آن را به یكى از یارانش مى‏سپارد و فرمان مى‏دهد كه در وسط خیابان به او تجاوز كند. او پس از تجاوز، شكم زن را مى‏درد و جنینش را بیرون مى‏آورد و هیچ‏كس نمى‏تواند چنین وضعیت هولناكى را تغییر دهد».[5]

از امیرالمؤمنین (علیه السّلام) پرسیدند: «آیا براى ظهور حضرت مهدى (عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف) علامت و نشانه‏اى است؟ فرمود: «نعم، قتل فظیع و موت سریع و طاعون شنیع».[6] قتل فظیع؛ یعنی کشتارهای دردناک و ناگوار.

 

[1]. اربلى، على بن عیسى‏، کشف الغمة فی معرفة الأئمة، محقق: رسولى محلاتى، هاشم، ج ‏2، ص 459.

[2]. طوسی، محمد بن الحسن، کتاب الغیبة، محقق/ مصحح: تهرانى، عبادالله و ناصح، على احمد، ص 339؛ صدوق، محمد بن علی، کمال الدین و تمام النعمة، محقق/مصحح: غفاری، علی اکبر، ج ‏2، ص 655 و 656.

[3]. کتاب الغیبة، ص 441.

[4]. حميرى، عبد الله بن جعفر، قرب الإسناد، محقق/ مصحح: مؤسسة آل البيت (عليهم السلام)، ص 384.

[5]. مقدسى شافعى سلمى، يوسف بن يحيى، عقد الدرر في أخبار المنتظر (عليه السلام)، ص 130 و 131.

[6]. خصیبى، حسین بن حمدان، الهدایة الكبرى، ص 163؛ طبسى، نجم الدين، نشانه‏هايى از دولت موعود، ص 55.