searchicon

کپی شد

اهمیت مسجد جمکران

مسجد مقدس جمکران یکی از مهم­ترین پایگاه­های شیعیان و عاشقان دل سوخته حضرت بقیة الله (ارواحنا فداه) است شاید دلیل اهمیت آن به این دلائل باشد:

1. مسجد در مکانی بنا شده که مطابق روایت حسن بن مثله جمکرانی از امام زمان (علیه السلام) از مکان هایی است که خداوند متعال از قبل مورد توجه قرار داده است.

2. این مکان به امر و دستور حضرت حجت (علیه السلام) بنا شده است. که در شرافت و قداست حائز اهمیت است.

3. ثواب خاصی که برای نماز در آن مسجد ذکر شده است از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا امام زمان (علیه السلام)  فرمود: هر کس آن دو نماز را دراین مکان بخواند به مانند آن است که در بیت العتیق (خانه کعبه) نماز به جای آورده است.

4. مسجد مقدس جمکران محل اجتماع عشّاق و موالیان اهل بیت (علیه السلام) است که برای توسل به آن حضرت آنجا آمده و از فیوضات آن حضرت بهره مند شده اند.

5. این مکان از اماکن مقدسی است که بسیاری از گرفتاران و بیماران صعب العلاج و حتی کسانی که محال بوده است که از راه طبیعی درمان شوند در این مکان شفا یافته اند.

6. این مکان از چنان قداست و احترامی برخوردار است که در طول تاریخ بزرگان و علماء با پای پیاده یا سواره برای توسل به آن حضرت و نمازگزاردن در آن مسجد از راههای دور ونزدیک به آن مکان مشرف شده اند. [1]

 


[1]. جهت اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه شود: سایت حوزه نت