searchicon

کپی شد

آموزش زناشویی با فیلم

عمل زناشویی، همبستری دو زوجی است که با یک دیگر پیمان زناشویی بسته و زندگی مشترک خود را شروع می کنند. این عمل بسیار مهم و مبارک بوده و تأثیر زیادی در زندگی زوجین دارد به همین دلیل لازم است که آداب آن طبق سنت اسلامی و آن چه در روایات و کتب اسلامی ذکر شده است انجام شود و از هر گونه گناه و نافرمانی خالق مهربان برای انجام این عمل خودداری شود ازجمله دیدن فیلم های مستهجن به بهانه آموزش این اعمال که در بسیاری از موارد از دام هایی است که شیاطین برای انحراف اشخاص و خانواده ها گسترده اند.

مقام معظم رهبری در پاسخ به این سؤال که: ديدن فيلم هايى كه راه صحيح نزديكى با زن باردار را آموزش مى‏دهند، براى مردان متأهل، با توجه به اين كه باعث به حرام افتادن آنان نمى‏شود، چه حكمى دارد؟ فرموده اند:”ديدن اين فيلم‏ها كه هميشه با نگاه شهوت برانگيز همراه است، جايز نيست.”[1]

هم چنین در پاسخ به این سؤال که: “آيا ديدن فيلم هاى شهوت‏انگيز براى فرد متأهل جايز است؟ فرموده اند: “اگر ديدن آنها به قصد تحريك شهوت باشد و يا موجب تحريك آن شود، جايز نيست.[2]

بنابر این دیدن چنین فیلم هایی حتی اگر جهت یادگیری اعمال شب زفاف بوده و شخص با دیدن آن به گناه هم نمی افتد باز هم جایز نیست به خاطر آن که ديدن اين فيلم‏ها هميشه با نگاه شهوت برانگيز همراه بوده و لذا جايز نمی باشد.

مگر برای معلولان فکری و کسانی که از نظر عقلی و جسمی عقب افتاده اند و فقط از این راه می توانند با مسائل آشنا شوند.

برای افزایش اطلاعات مورد نیاز به کتاب های:

1. ازدواج در اسلام، تألیف آیت الله مشکینی

2. ازدواج در اسلام، دکتر پاک نژاد

3. ازدواج در اسلام، آیت الله امینی

مراجعه شود.

و در صورت نیاز به سایت هایی که به صورت علمی به آموزش مسائل جنسی اقدام و از ایجاد فضای تحریک آمیز جنسی که غالبا با تصاویر و فیلم و… محقق می شود، پرهیز کرده اند، مراجعه فرمایید.

برای آگاهی بیشتر مراجعه شود به:

  1. نمایه: حکم افزایش میل جنسی با دیدن فیلم های مبتذل، سؤال شماره 3086 (سایت اسلام کوئست: 3339).

[1]. توضيح المسائل (المحشى للإمام الخميني)، ج ‏2، ص 974، س1200.

[2]. همان، س 1199.